Papildai sportui: vitaminų ir mineralų svarba

papildai sportui

Išliejate nemažai prakaito sporto salėje? Neretu atveju jaučiate nuovargio simptomus? Didelė tikimybė, kad jums ima trūkti vitaminų ir mineralų. Didelis treniruočių intensyvumas ir prakaitavimas išsunkia kartu ir svarbiausias organizmui medžiagas. Kad ir kiek pakankamai besimaitintumėte, didelė tikimybė, kad su maistu negaunate pakankamai to, ko reikia Jūsų optimaliam organizmo funkcionavimui. Nors vitaminai ir mineralai populiariausiai vartojami papildai, tačiau kaip taisyklė, juos nuvertina dauguma sportuojančių ir vietoje jų pasirenkami kiti papildai sportui, kaip proteinas, kreatinas ar amino rūgštys (įsigyti galite https://www.perfectbody.lt/ el. parduotuvėje). Tai nėra blogas pasirinkimas. Tiek baltymai, tiek amino rūgštys vienodai svarbūs komponentai jūsų organizmui. Kreatinas aprūpina raumenis skysčiais ir juos hidratuoja. Tačiau nuvertinti vitaminų ir mineralų kompleksus nederėtų. Visų pirma dėl to, kad bet kokios medžiagos trūkumas gali sukelti nemažai neigiamų padarinių. Kai kalba eina apie sportą, tai vitaminų ir mineralų trūkumas gali atitolinti jus nuo optimalaus progreso ir geros sportinės formos ateityje. Gali sunkiai augti raumenų masė ir jėga, sutrikti medžiagų apykaita, atsirasti nuovargis, sąstingis ir neišsiilsėjimo pojūtis. Sportuojančiam organizmui tai begalo svarbu. Tikri atletai niekada neišbraukia iš savo maisto papildų sąrašo vitaminų ir mineralų. Tą daryti rekomenduotume ir Jums.

Svarbiausi vitaminai sportuojantiems

Išskirti vieno ar kito vitamino nederėtų, kadangi bet kuri medžiaga atlieka begalo svarbią funkciją.
Tačiau sportuojantiems, svarbiausi B grupės vitamainai, tai B2, B6 ir B12. Kai šių maistinių medžiagų ima trūkti, gali sutrikti medžiagų apykaita, nervų sistema, atsirasti greitas nuovargis, sutrikti virškinimas ir baltymų bei amino rūgščių įsisavinimas. Sulėtėja anaboliniai procesai.

Vitaminas D – taip pat labai svarbus komponentas. Ši medžiaga gerina kalcio ir fosforo įsisavinimą, greitina raumenų regeneracinius procesus. Vitaminas D dalyvauja ATP sintezėje ir palaiko aukštą laisvojo testosterono kiekį kraujyje. Yra įrodymų, kad vitamino D kiekis yra tiesiogiai susijęs su testosterono lygiu vyrų organizme.

Svarbiausi mineralai

Kaip vitaminai, taip ir mineralai neturėtų būti per daug išskirti. Visi turėtų būti vienodai svarbūs, tad idealiausia būtų rinktis produktus su pilnai išbaigtomis formulėmis (papildai sportui su visais mineralais sudėtyje). Visgi, sportuojančiam organizmui rekomenduojama, kad labiausiai netrūktų kalcio, magnio bei cinko. Taigi, trumpai apie šias medžiagas:

  • Kalcis – palaiko tvirtus kaulus ir jungiamuosius audinius.
  • Magnis palaiko sveiką raumenų ir nervų funkcionavimą, stipriai įtakoja organizmo energetinius procesus, padeda sureguliuoti normalų širdies rimtą. Esant intensyviems krūviams, padeda atsipalaiduoti prieš miegą ir geriau išsimiegoti.
  • Cinkas padeda palaikyti stiprią imuninę sistemą, taip pat palaiko aukštą testosterono kiekį kraujyje bei padeda apsisaugoti nuo aromatazės proceso (testosterono virtimo į estrogenus). Tai labai svarbu sunkiaatlečiams.

Kad ir ką begalvotumėte apie visas šias medžiagas, vitaminai ir mineralai ir jų pilnai ibaigti kompleksai yra labiausiai rekomenduotini.